Vores pædagogiske værdier

Her i Holmens børnehave er vores vision at det enkelte barn bliver den bedste version af sig selv.

Vores værdier er:

Rummelighed og anerkendelse: Vi møder det enkelte barn, der hvor det er, og støtter det i sin udvikling. Skaber et fællesskab der giver mulighed for, at alle kan være med og deltage med de forudsætninger og betingelser, den enkelte har.

Harmoni: Vi arbejder med, at barnet skal føle sig hjemme i sig selv og i gruppen.

Respekt: Vi arbejder med respekt for børnelivet, samt en gensidig respekt i samvær med hinanden. Vi er troværdige overfor hinanden.

Dialog: Vi taler pænt til og om hinanden. Vi viser interesse for hinanden. Vi overholder aftaler.

Kreativitet: Vi skaber udvikling i et samspil mellem krop, hjerne og hjerte.

Fællesskaber: Vi arbejder med anerkendende relationer børnene imellem og i relation til de voksne.

Trygge rammer: Vi søger for struktur og genkendelighed, så barnet oplever ro i de ydre rammer.

Nærvær:  Nærvær er afgørende for børns udvikling og trivsel. Alle børn skal hver dag opleve at blive set, hørt, forstået og taget alvorligt.

Barnet skal gå fra børnehaven med en rygsæk fyldt med sociale, sanselige og kropslige byggesten.